Belépés

Bulgáriai nyaralás utazás

2017-07-25

Rátérnék az utazásra.
Szegedi lévén mi viszonylag közel vagyunk uticélokhoz! A távolságokat én ehhez mérem!
Amit tudni kell,hogy minimálisan 1000km (Szerb határtól) amit meg kell tennünk!
Kétféle alternatíva kínálkozik:1. REPÜLŐ 2.AUTÓ
Nézzük a repülőt!Sok utazási iroda kínálja repülővel az útjait.Aki nem szeret vezetni v. nincs autója és a kényelem számít,mindenképpen ezt javaslom!Előnyei:gyors és kényelmes. Hátrányai:drága és időhöz kötött. A neten egyénileg 60-70eFt-ért lehet repülőjegyet venni. Burgaszban és Várnában is van repülőtér,tehát egy jó bő 1óra alatt lent lehetünk a tengerparton!Amit ne felejtsünk el,az a járulékos költségek garmada (Bp.parkoló, transfer,busz...stb) !
Mivel mi 5-en utaztunk, ez szóba sem jöhetett.
Nekünk egyértelműen az autós utazás volt a legjobb megoldás. Kétféle megözelítési út jöhet számításba. Egyik Szerbián át,míg a másik Románián keresztül!
Szerbián keresztüli utazást azoknak ajánlom,akik a NAPOS PARTRA (Nessebar) mennek. A határtól ca.1000km. szinte végig autópálya (Szeged,Belgrád,Nis,Sófia,Burgas,Nessebar).Nis és Szófia között nincs pálya (Szebeknél már építik,de a Bulgároknál nem és úgy tudom nem is fogják)
Akik viszont Várna mellé mennek (ARANY PART,ARANY HOMOK) azoknak mindenképpen Románián át javaslom az útirányt,mert így ca.950km!
MIÉRT?
Szerbia felé az ARANY PART ca.1200km,tehát ca.200km-rel több. Nem ez a sok,hiszen Burgasig autópálya van! Sajnos az az utolsó ca.200km amit végig tengerparton visz,hegyek közti szerpentinekkel,hatalmas forgalommal és sebesség méréssel spékelve! Ez egy igazi "sofförgyilkos"projekt,ráadásúl utunk vége felé közeledve a déli legnagyobb melegben! DURVA!!!
Románia felé az un.alsó utat javaslom az E70 számút (Temesvár, Karánsebes, Craiova, Alexandria,Ruse,Várna). Arad felé és Bukarestnek épül pálya.de még nincs kész és sok a terelés,valamint iszonyú a kamionforgalom!
Minkét irányban a menetidő ca.13-14 óra!Ez természetesen a pihenő idők hosszától is függ!Halottam "legendákat" akik 9-10 óra alatt "leértek"! UGYAN-MÁR! Több mint 100km-es átlagot kell produkálni és két határon átmenni,ami min. 30perc!Mese habbal,ahogy mondani szokás! Ami szerintem kényelmes egy nagycsaládos utazásnál,az ca.14-15 óra! Ennyit rá kell szánni!
Mindkét útirány a GPS-be betáplálható és viszonylag könnyen nyomon követhető! Mindenképpen legyen nálunk térkép,mert a technika cserben tudja hagyni az embert! Egyébként akkor sem kell megijedni,mert nagyon jól és egyértelműen ki van táblázva minden.Ehhez egy útvonal terv azért nem árt,hogy tudjuk milyen városokon keresztül megyünk.Egyébként ezt mindenképpen javaslom!
Közlekedés!
Semmivel sem jobb ill. rosszabb mint nálunk! Talán annyiban eltér,hogy a kamionosok egy kicsit "merészebbek"!
Az autópark milyensége és minősége hazai szinvonalú. A városokban előzékenyebbek, míg az autópályán "letolnak"! A kamionosokra különösen figyelni kell.
Az utak minősége röviden:megfelelő!
A szerb autópálya jó minőségű 120km/h hasíthatunk! Fizető kapuk vannak,ahol sorok is kialakulhatnak. A fizetésről és díjakról a neten tájékozódjunk. Bulgár autópálya minősége hagy némi kívánnivalót maga után.Sófiától kb.300km-ig rossz minőségű,egyenetlen aszfalton mehetünk,melyet folyamatosan javítanak. Az utolsó 200km már új építésű pálya.A sebességhatár mindenütt 140km/óra,ami szerintem az első etapban egy kicsit sok.Iszonyatos durva hangja van a gumiknak,úgyhogy inkább a 120. A második részen akár 150-160-nal is mehetünk(ha bírja a vas),mert "tükörsíma"! Azért vegyük figyelembe,hogy a rend éber őrei mérni szoktak,de úgy vettem észre,csak azokon a helyeken,ahol sebességcsökkentő táblák vannak!Ezeket nem árt betartani,mert nincs rosszabb egy Bulgár rendőrrel vitatkozni (csak talán a Szerb rendőr)!
Romániában az utak minősége a nálunk lévő "E" jelű utakkal egyenértékű! Alexszandria után egy kicsit rázósabb,de viselhető.A 100 lehet tartani!
Vigyázni kell a csatornák fölötti hidakkal,átereszekkel,mert ezek minősége katasztrófális!Hiába van rajta új aszfalt,rettenetesen megdobja a kocsit!Amennyire lehet óvatosan!
Következő bejegyzés a tengerpartról,ételek és italokról fog szólni.